תשמעו, יכול להיות שזה בכלל לא חדש ואני סתם עושה מהומה על חדשות מלפני שנתיים, אבל זה עוד אף פעם לא קרה לי.

ראיתי ביוטיוב איזה סרטון שמפריך סרטון אחר שמראה עובדות חיוביות על ישראל: "Cool facts about Israel Refuted" (עובדות מגניבות על ישראל מופרכות). לא כל־כך נעים לראות אותו, אבל יכול להיות שמה שהוא אומר נכון.

אבל הוא לא כל־כך מעניין. הדבר המעניין הוא שברשימת הסרטים הקשורים אליו הקישור הראשון היה לסרט בשם "Not a single Jew died in a gas chamber" – "אף יהודי אחד לא מת בתא גזים". זה כנראה סרט של מכחיש שואה כלשהו. הם מדברים שטויות, אבל משעשע אותי לראות את זה לפעמים. ובכן, כשלחצתי עליו, קיבלתי את ההודעה הבאה: "This video is not available in your country due to terms of use violation" – "הסרט הזה לא זמין במדינה שלך עקב הפרה של תנאי שימוש".

ניסיתי לעקוף את זה על־ידי שינוי של המיקום שלי ל־Worldwide, אבל זה לא עזר.


בישראל ובעוד כמה מדינות הכחשת שואה היא פשע. אני חושב שלכתחילה די מיותר להגדיר חוק מיוחד בשביל זה. אני בטוח שהשואה כן הייתה, כי אני מכיר אישית כמה אנשים עם מספרים על הידיים, אבל נניח שהיסטוריון ישר, רציני ולא אנטישמי מוכיח באמצעים מדעיים שהנאצים לא הרגו יהודים. לפי החוק הזה אותו היסטוריון יהיה פושע ולכן החוק הזה דומה ל"חוק הפאי של מדינת אינדיאנה", שקבע שהערך של פאי הוא 3.2. ואילו את מכחישי השואה האנטישמיים החוק הזה לא ממש מרתיע.

אז האם יוטיוב מסננת את הסרטון הזה, כי הכחשת שואה אסורה בישראל? זה טיפשי לגמרי. בפעם הבאה שמדברים אתכם על ה"איום" האיראני, תיזכרו בזה שאיראן היא אחת המדינות המפורסמת בכך שהיא מסננת תכנים "לא הולמים" לגולשי האינטרנט בתחומה; זאת הפרה של הזכות לחופש הביטוי וזה אחד הטיעונים נגד תכנית הגרעין האיראנית. אבל אנחנו עושים אותו דבר בעצמנו. אני מצטער, אבל לסנן סרטונים, אפילו מטומטמים וגזעניים ביותר, זה דבר הרבה יותר גרוע מהגזענות עצמה. תנו, בבקשה, לשיקול הדעת שלי לסנן את זה.

מישהו מכיר דרך לעקוף את הסינון הזה? או שאני אתחיל לשקול להחרים את יוטיוב? שיט, זה יהיה קשה.


אני יודע שאני קצת סותר את עצמי בקשר לפאי.