כותבי "ארץ נהדרת" התלוננו שבישראל קשה לכתוב בדיחות, כי המציאות מצחיקה מדי.


אני לא כל כך אוהב ללכת לסופרמרקט. ערן ב. כתב רשומה על סופרמרקט דמיוני משופר, והלכתי לכתוב לו תגובה, אבל אז רציתי לבדוק אם סוף סוף תוקן אתר "שופרסל ישיר" (לשעבר "נטסל") שמאפשר לבצע להזמין אוכל בלי לצאת מהבית.

האתר כמובן לא תוקן ועדיין חוסם בכוח את משתמשי כל הדפדפנים חוץ ממיקרוסופט אינטרנט אקספלורר ("גרסה 5 ומעלה"!), אבל הייתי סקרן סוף סוף להציץ איך הוא נראה בכלל. אז התקנתי את התוסף User Agent Switcher שמאפשר לפיירפוקס להתחזות לדפדפנים גרועים. ואכן, נפתח האתר. לא ניסיתי לקנות שום דבר, כי מיד משכה את תשומת לבי התמונה עם הכיתוב: "תמיכה למשתמשי דפדפן : אינטרנט אקספלורר 8". איזו הודעה מקסימה מקבלים כשלוחצים עליה!

בדפדפן אספלורר 8 בוצע שינוי הגורם להצגת חלק מהמידע בצורה "שבורה" בחלק מאתרי האינטרנט בכלל ובאתרים ישראלים בפרט. גם באתר שופרסל ישיר תצוגת האתר תהיה חסרה בפריסת הקטגוריות בלחיצה על אחד מכפתורי הקטגוריות.

על מנת שנוכל לצפות בפריסת הקטגוריות באתר באופן רגיל יש להכניס את האתר למצב תאימות – compatibility view.

פעולה פשוטה ביותר והאתר מוצג ופועל בצורה רגילה כפי שהוא פועל הדפדפן אקספלורר 7.

"אתרים ישראלים בפרט". כמובן שמה שקרה באמת הוא הדבר הבא: "מיקרוסופט תכנתו את הדפדפן שלה בצורה גרועה, בחלק מהמקרים סתם מתוך הזנחה ובחלק מהמקרים כדי להפריע למתחרים. אחר כך הם הבינו שהם יורים לעצמם ברגל והחל מגרסה 7 התחילו לתקן את הדפדפן כך שיעבוד בצורה תקנית יותר. כבר אז זה גרם להרבה אתרים מקולקלים להיות שבורים, אבל האתר שלנו בפוקס כן עבד. עכשיו בגרסה 8 הם שיפרו אותו עוד יותר, וזה חשף את העובדה שהאתר שלנו פשוט מקולקל גם למשתמשי מיקרוסופט אינטרנט אקספלורר, אבל לא בזין שלנו לתקן אותו, כי הלילה אנחנו חוגגים כאילו השנה היא 1999."

ושמתם לב איזה יופי של שימוש בגופי פעלים? "על מנת שנוכל לצפות". גוף ראשון רבים, אנחנו נוכל. במקום לכתוב פשוט "כדי לצפות".

עורכי לשון קפדנים נוהגים לתקן את הצירוף "על מנת" ל"כדי", ושומרים את "על מנת" לתחום הצר יותר של חוזים עסקיים ("אל תהיו כעבדים המשמשים את הרב על מנת לקבל פרס"). ובכן, שופרסל היקרים – תקנו נא את האתר על מנת שאני אקנה בו.