אני גר כבר הרבה זמן ליד הר הרצל, אבל היום הלכתי לשם בפעם הראשונה. כמה התרשמויות:

  1. האנדרטה לזכר החיילים היהודים שלחמו נגד הנאצים בצבא האדום מוזנחת באופן מביש ביותר. איפה פוטין כשצריך אותו.
  2. הקברים של יצחק רבין, יצחק שמיר, גולדה מאיר, אופירה נבון, חיים הרצוג וגדולי אומה אחרים צנועים למדי ולרוב המצבות יש אותו עיצוב. רק הקבר של רבין יוצא דופן בעיצובו, אבל חוץ מהצורה הייחודית שלו, גם הוא די צנוע.
  3. קבר ז׳בוטינסקי עומד בצד וטיפה קשה למצוא אותו, וחוץ מזה שהוא נפרד, גם הוא צנוע למדי.
  4. מבאס מאוד לראות את גופן אריאל על כל־כך הרבה מצבות. ההערה הזאת אולי נראית לכם קטנונית, אבל אם חושבים על זה קצת, כל הקטע הזה של קברים והנצחה וכיו"ב ממילא מוזר מאוד, אז אם כבר עושים את זה, הצורה אמורה להיות יפה. שום דבר שכתוב בגופן אריאל בעברית אינו יפה. הייתי אומר „אני לא רוצה גופן אריאל על המצבה שלי בשום אופן”, אבל למעשה אני בכלל לא רוצה מצבה. בזבוז של כסף ומקום.
  5. קבר הרצל לא צנוע בכלל. המצבה עצמה די קטנה, אבל היא בולטת מאוד ונמצאת באמצע רחבה גדולה שמוקדשת רק לה.