אם אתם לא חנונים של לינוקס ומחשבים ניידים, אתם יכולים לדלג על הרשומה הזאת. אבל אם אתם כן, תשקלו להשקיע בה דקה.


אני מנסה למצוא מחשב נייד חדש. לפרנסתי אני משתמש בלינוקס, אז חשוב לי שלינוקס ירוץ עליו טוב. על חלונות אני יכול לוותר. כל החנויות שביקרתי בהן לא ממש משתפות פעולה עם זה – לאף אחד אין שם מושג על לינוקס וגם לא נותנים לבדוק את זה עם דיסק התקנה שאני מביא. אני אפילו לא מבקש להתקין, אלא רק להעלות מהדיסק, וגם את זה לא נותנים. פעם היו נותנים. (אם אתם מכירים חנות שנותנת במקום כלשהו בארץ, ספרו בתגובות.)

ועוד לפני שמגיעים לנושא התמיכה בלינוקס, אני מתקשה למצוא מחשב שהחמרה שלו תספק את הדרישות. השקעתי כבר כמה ימים בחיפושים. אני מתכנת, אז אני צריך מעבד מהיר (i7), הרבה זיכרון (לפחות 8 ג״ב) ורזולוציית מסך גבוהה (לפחות 1600). אבל אני לא משחק משחקים, אז אני לא צריך כרטיס גרפי תותחי. חיפשתי בזאפ, שממ, אייבורי, באג, ואפילו B&H והכול מאכזב. בכל המחשבים של המותגים הגדולים כמו דל, טושיבה, לנובו, אסוס, סמסונג וכו׳ יש בעיות מוזרות: או שאפשר רק 4 מ״ב זיכרון ואי־אפשר להרחיב; או שחייבים לקנות כרטיס מסך של Nvidia שאני ממילא לא צריך ושאולי לא יעבוד טוב בלינוקס; או שהמחיר יקר באופן לא ברור; או שהרזולוציה קטנה מדי. (במחשבים של אפל אין בעיות כאלה, ואפשר להתקין עליהם לינוקס, אבל אני לא רוצה אותם מסיבות אחרות. אל תציעו לי לקנות מק, בבקשה.)

ואז מצאתי את מה שחיפשתי: system76. זאת חברה אמריקאית קטנה שמרכיבה מחשבים ומוכרת אותם עם אובונטו. למעשה, האתר של אובונטו ממליץ עליהם כבר שנים, אם כי מעולם לא ראיתי אחד כזה במציאות. מבחינת תצורת חמרה יש להם את כל מה שאני מחפש בלי חכמות מעצבנות שיש בכל שאר החברות. המחיר סביר. המותג לא מפורסם מאוד, אבל הביקורות באתרי מחשבים ובבלוגים פרטיים חיוביות. הכול נראה מושלם, למעט בעיה אחת: אין להם כנראה אחריות בארץ ואם הוא יתקלקל אני עלול להיתקע. או שאצטרך לשלוח אותו בדואר לארצות הברית או שאצטרך לחפש בארץ מעבדה שתהיה מוכנה לתקן אותו ולפחד שהיא תקלקל אותו עוד יותר.

מישהו יכול להגיד משהו על זה? מישהו מכיר את החברה? מישהו יודע אם יש מעבדות אמינות כאלה בארץ? מישהו יכול להציע חלופה בישראל שעומדת בדרישות הגבוהות שלי?

תודה.


אם בסוף אקנה מהחברה הזאת, אני מבטיח לעדכן.