הרשומה הזאת לא מנסה להיות מעניינת – היא רק מנסה להיות שימושית.


אם אתם משתמשים בשירות דואר אלקטרוני שמבוסס על ג׳ימייל, אבל במתחם אחר, למשל mail.huji.ac.il וגם יש לכם כתובת ב־gmail.com, אז יכול להיות שקרה לכם ששיתפו אתכם מסמך ב"גוגל דוקס" ולא הצלחתם לפתוח אותו, כי ההרשאות ניתנו לחשבון במתחם האחר, אבל האתר חושב שאתם נמצאים ב־gmail.com. הבעיה הדבילית הזאת גרמה לי לטפס על הקירות במשך המון זמן והיום סוף־סוף מצאתי פתרון. הוא מעצבן וקשה; אם יש לכם פתרון טוב יותר, ספרו בתגובות.

הפתרון: כותבים ידנית את הכתובת הבאה:
https://docs.google.com/a/DOMAIN
ובמקום המילה DOMAIN כותבים את המתחם שמופיע אצלכם אחרי השטרודל. הכתובת שלי היא amir.aharoni@mail.huji.ac.il, אז אני נכנס לכתובת
https://docs.google.com/a/mail.huji.ac.il.

כותבים שם משתמש וססמה אם צריך וזהו, אתם אמורים לראות ברשימה את המסמך שלכם. אינני יודע למה גוגל לא עושים שהקישורים יגיעו לשם מיד; גוגל יכולים לתרץ את זה בכל מיני דרכים, אבל האמת היא שזה פשוט באג ואני לא הראשון שמתלונן.

הגדרתי לעצמי סימנייה שנכנסת לכתובת הזאת.

אם זה לא עובד לכם, אני לא בטוח שאוכל לעזור לכם, אבל ספרו את זה בתגובות בכל זאת.