זאת לא רשומה על ויקיפדיה.


מאז 2005 קרן ויקימדיה, האחראית על ויקיפדיה והמיזמים הקשורים אליה, עורכת מדי שנה כנס עולמי בשם "ויקימניה". בשנים קודמות הוא נערך בערים מכובדות כגון טאיפיי, בואנוס איירס ואלכסנדריה. השנה הוא נערך בגדנסק. מדי שנה יש, כמו באולימפיאדה, מכרז שבו ערים שונות מתחרות על הזכות לארח את ויקימניה. ל־2011 בתחרות היו ברצלונה, טורונטו, ניו־יורק, מונטראול וחיפה – וחיפה, למרבה ההפתעה, זכתה.

אז אני, בתור פעיל בוויקיפדיה, מנודב גם לארגן את כנס ויקימניה בחיפה. וכדי ללמוד איך מארגנים כנס כזה, אני טס לוויקימניה בגדנסק מחר. הכנסים הקודמים עירבו אווירה חינוכית, רצינית וחנונית עם אווירה של כיף, אז בתקווה יהיו לי דברים מעניינים לספר על זה ברשומות הקרובות.

בינתיים אספר שהלכתי לקנות כרטיס טיסה לפולין ובזמן שהסוכנת חיפשה לי טיסה זולה במחשב, הייתי משועמם פטפטתי אִתה וסיפרתי שאני נוסע לכנס של ויקיפדיה. היא, כמו כולם, שאלה על מה אני כותב. אמרתי לה שעל הרבה דברים, אבל בין היתר על לשון. למשל, על קובוץ.

היום באתי שוב לסוכנות לשלם על הכרטיס. התיישבתי מול הסוכנת, היא פתחה את התכנה שלה ושאלה: "תזכיר לי מה שמך… מַפִּיק?"