עיריית חיפה מודיעה לדיירי רחוב אבא חושי 188 על הפסקה באספקת מים בפייסבוק:

אנחנו מנקים את בריכת מי השתייה הממוקמת בשטח האוניברסיטה, למה מה תעשו לנו? לחצו להגדלה

אנחנו מנקים את בריכת מי השתייה הממוקמת בשטח האוניברסיטה, למה מה תעשו לנו? לחצו להגדלה

דווקא עם עצם הרעיון של פרסום ההודעה הזאת בפייסבוק אין בעיה. זה חידוש חמוד, כי ייתכן בהחלט שגרים בבית הזה לא מעט אנשים שפייסבוק עבורם הוא הדרך העיקרית לקבלת מידע. (בהנחה, כמובן, שהם מנויים לעדכונים של עיריית חיפה. אני, למשל, קלטתי תוך כדי כתיבת השורות האלו שאני מנוי לעדכונים של חיפה פשוט כי אני מחבב אותה, אבל לא של ירושלים, שבה אני גר ושאותה אני מחבב לא פחות!)

אבל יש כמה בעיות אחרות. למשל מצד שמאל יש פרסומת ל־150 דירות יוקרה במרכז ת״א. מעניים אם אפשר לבקש בפייסבוק לא לשים בדפי התמונות שלך פרסומות מסוג מסוים, נגיד של ערים מתחרות. כי אתם יודעים, כמעט כל החברים שלי מנשר ומחיפה מתקופת התיכון עברו לתל־אביב וקצת מפדח לראות פרסומות כאלה.

ובמסמך עצמו יש למעלה שתי חותמות שחורות ענקיות שמטביעה התכנה PDF XCHANGE כשמשתמשים בגרסת החינם שלה. פקיד העירייה כנראה כתב את המסמך בווֹרד והפך אותו ל־PDF באמצעות התכנה הזאת ואז הפך את המסמך לתמונת JPEG והעלה אותה לפייסבוק. זה גרוע ומסובך מדי מבחינה טכנית טהורה, כי הוא היה יכול פשוט לצלם את המסך כשווֹרד נמצא עליו (Alt-PrntScrn, מה שעשיתי כדי ליצור את התמונה הזאת) ולשמור את התמונה בעזרת MS Paint בלי שלב ה־PDF באמצע. (היה גם עדיף לשמור PNG ולא JPEG.)

אבל אם הפקיד כל־כך רצה להשתמש ב־PDF, הוא היה יכול להשתמש בתכנה החופשית אופן אופיס שבה אפשר לייצר קובצי PDF בלחיצת כפתור אחת, בלי תשלום ובלי חותמות. אתם קולטים את חוסר ההיגיון? העירייה (כנראה) שילמה מכספי הארנונה (!) על רישיון לווֹרד, אבל התקמצנה על רישיון ל־PDF XCHANGE – ובעצם אין לה צורך לא בזה ולא בזה.