מסע הפרסום של "אם תרצו" נגד הח"כ לשעבר נעמי חזן ו"הקרן החדשה לישראל" מכוער וסר טעם. זה לא מפתיע, כי "אם תרצו" הוא ארגון דמגוגי ומשעמם שמוציא לרעיון הציוני, שאותו הוא מתיימר לייצג, שם רע מאוד. יש לי עוד כמה דברים לא מחמיאים לומר על "אם תרצו", אבל בהזדמנות אחרת. הכותרת של הימים האחרונים היא "הקרן החדשה לישראל", אז נתמקד בה.

במבצע עופרת יצוקה אולי נעשו אי אלו פשעים, התגובה של ממשלת ישראל לדו"ח גולדסטון הייתה היסטרית ובושתית, והקרן החדשה לישראל היא דוגמה לחופש ביטוי שאנחנו יכולים להתגאות בה. הכול נכון.

אבל זה לא משנה את העובדה שהקרן החדשה לישראל היא ארגון טיפה אנטישמי ולא במובן של "לא עלינו לגמר המונדיאל כי השופט אנטישמי", אלא אנטישמי במובן של "לא אוהב יהודים".

לא חכמה גדולה לומר שהעמותות הידועות "בצלם" ו"תעאיוש", הנתמכות בכספי "הקרן החדשה", הן עמותות אנטישמיות. את זה כמעט כולם אומרים, ואני לא שש להצטרף לאמירות האלו, ולו רק כי כמה מידידיי הטובים הם פעילים מרכזיים בהן ואני ממש לא חושב שמישהו מהם אנטישמי. אני גם לא אוהב לחזור על ססמאות של אחרים, אלא רוצה לומר משהו משלי.

אז הנה משהו משלי: הקרן החדשה לישראל מממנת גם עמותה קצת פחות ידועה בשם הִלֵּל, שמסייעת לחרדים שיוצאים בשאלה. יציאה בשאלה זה לא בהכרח דבר שלילי ואולי אפילו חיובי, אבל אני מכיר כמה יוצאים בשאלה ואלה מהם שעברו דרך הלל קיבלו ממנה לא רק סיוע בהשתלבות בעולם החילוני, אלא גם מנה נדיבה של שנאה כלפי כל דבר שיש בו ניחוח של יהדות.

בשלב הזה אפשר להתחכם ולומר שהחרדים בעצמם משניאים את היהדות על כל העולם ועל עצמם, ובמידת־מה זה אפילו נכון, אבל עמותת הלל מוסיפה שמן לא זך למדורה הזאת. מפריע לי שיש מי שחותר לכך שייכחדו מהעולם חרדים ואנשים אחרים שאכפת להם מזה שהם יהודים. הם יכולים לקרוא לזה "טיפוח חברה אזחרית". אני קורא לזה "פגיעה בפלורליזם".

אז זכרו: הקרן החדשה קצת לא אוהבת יהודים ולא רק כשזה קשור להתנחלויות והפצצות ברצועת עזה. זכרו את זה – ותודו לאלוהים שאנחנו עוד מספיק דמוקרטיים כדי לתת לה להתקיים.