פָּעָמַיִם כִּי טוֹב

יום שלישי, פעמיים כי טוב! היום אנחנו מחפשים את השגיאות של הוצאת הספרים "מאגנס", הוצאת הבית הנהדרת של האוניברסיטה העברית.

אני מקבל כל כמה זמן פרסומות של המבצעים שלהם. בערך פעם־פעמיים בשנה, ולאו דווקא בשבוע הספר, המבצעים האלה באמת שווים משהו. בשאר הפעמים הם בדרך כלל מפרסמים את אותם הספרים. תמיד יש להם את מילון אבן־שושן, גם המלא וגם המרוכז, במחיר מוזל של 459 ₪, שמשום מה כולל משלוח – ולא ניתן לרכוש ללא משלוח. כבר כמה חודשים יש להם גם את ספר הזוהר עם פירוש הסולם – "23 כרכים ב־180 ₪ בלבד" מחיר זה תקף לזמן מוגבל!" מה זמן מוגבל, בחייכם, אולי פשוט תודו שהמכון לחקר הקבלה תקע אתכם עם משלוח? (סתם, אני לא יודע אם זה באמת מה שקרה, אבל זה נראה לי כמו ניחוש סביר. תקנו אותי אם אני טועה.)

בין ספר הזוהר לבין מילון אבן־שושן בדרך כלל מופיע באותה פרסומת "אוצר הציטטות" וזו לשון הפרסומת:

אוצר הציטטות
מן ההגות והספרות העולמית לדורותיה ומן המקורות העבריים העתיקים והחדשים
עורך איתן בן-נתן

"אם אין להם לחם, שיאכלו עוגות"
מארי אַנטואַנֶט לא אמרה את המשפט הזה. מי אמר אותו?

"תמונה אחת שווה אלף מלים" "כל העולם ואשתו"
"לפני שתספיק להגיד ג'ק רובינזון" "האצילות מחייבת"
מה מקור האִמרות הללו?

האם את מוצאים בה בעיה כלשהי?


נ"ב: אם מישהו מהקוראים מתמצא בתכנוֹת לעריכת תמונות, אשמח אם יוכל להקדיש כמה דקות ולשפר לי את ה־jpg המפוקסל של "פָּעָמַיִם כִּי טוֹב" בראש הרשומה. כמה שהתמונה הזאת גרועה, ככה אני גרוע בגרפיקה. באופן עקרוני אני מעדיף שתעבדו עם משהו חופשי כמו גימפ, אבל גם פוטושופ הולך. אני גם יכול לשלוח תמונה גדולה יותר ודחוסה פחות… ואולי בכלל יש לכם צילום טוב יותר של שלט החוצות המקורי. בתודה מראש.