אתם יודעים איזה שירות היה יכול להיות ממש טוב? ששיחות ממספר חסוי פשוט לא היו מגיעות אליי לטלפון הנייד. יש שיחה מזוהה כבר הרבה שנים ואני רוצה לראות את המספר שממנו מתקשרים אליי. כשאני יושב בשיעור ומקבל טלפון ממספר חסוי, אני צריך להתלבט – לצאת או לא לצאת? אולי מתקשרים אליי מהצבא כדי לומר ש**** ****** ***** **** ****** ותכף ****** ****** ***** ****** אם אני לא **** **** בדחיפות? כי אז אני צריך לענות. ואולי זה רובוט מנטוויז'ן שרוצה לומר לי: "מבצע אינטרנט חינם לסטודנטים נגמר. במידה ותרצה להמשיך אותו, הקש 1". אני כמובן ארצה לומר להם שיתקנו את הרובוט כדי שיאמר "אם תרצה" במקום "במידה ותרצה", אבל לא באמצע השיעור.

כמובן, אני לא רוצה שהשיחות סתם ייחסמו, אלא שהמתקשר יקבל תשובה מרובוט: "שיחות ממספרים חסויים חסומות בקו זה. נא להתקשר ממספר מזוהה. ברוכים הבאים למאה העשרים ואחת."

אז התקשרתי לאורנג' לשאול אם יש שירות כזה. ובזמן שהמתנתי, הרובוטית של אורנג' אמרה לי שיש שירות חדש: במקום שאמתין, הם יתקשרו אליי כשיתפנו. אם אני רוצה שיחזרו אליי למספר ממנו התקשרתי, עליי להקיש 1. הקשתי 1 וניתקתי. אחרי חמש דקות חזר אליי פיני מאורנג' וקודם כול אמרתי לו שהרובוטית אמרה לי "למספר ממנו התקשרת" ושזה לא נכון. הוא, כצפוי, לא הבין.

— "התקליט אומר שנחזור אליך למספר שממנו התקשרת, וזה באמת מה שאנחנו עושים, אז אני לא כל כך מבין מה הבעיה."

— "פיני, אתה אומר את זה נכון: 'מספר שממנו התקשרת'. אבל התקליט אומר 'המספר ממנו התקשרת' וזה לא נכון."

— "אה, זו בעיה תחבירית?"

— "כן, בדיוק."

הוא הבטיח להעביר את זה למי שאחראי על המענה הקולי ושאל אם בשביל זה התקשרתי. שאלתי אותו אם אפשר לחסום שיחות ממספרים חסויים. הוא אמר שאי אפשר.

אנסה לשאול על זה שוב בעוד זמן מה. אני לא בטוח שהם ייצרו שירות כזה, אבל ארצה לשמוע אם תיקנו את התקליט.

הזכרתי את זה בשיחת חולין עם מישהי והיא אמרה שהיא עובדת בטלדור וששירות כזה קיים. הלו, אורנג'! הייתי מוכן אפילו לשלם על זה.


ועוד משהו קטן על תחביר: מאז שכתבתי על השמטת ש' הזיקה, התחלתי להקשיב לאנשים כדי לנסות לשמוע אם מישהו אומר את זה בשיחות ספונטניות. בשיחה דבורה שמעתי את זה רק אצל מרצה אחת. היא משתמשת בזה כמה פעמים בכל שיעור. כל שאר האנשים שדיברתי אתם מאז, לא השתמשו בזה בדיבור. ראיתי את זה המון בעיתונים וגם בכמה בלוגים שאחד מהם נכתב על ידי סוֹפֵר. נו מה לעשות.