ביום שישי יש בברבי הופעה של מוּם. כן, זה גם ערב סוכות, אבל זה דווקא מתאים. וכן, "מוּם", כי יש ב-múm תג מעל ה-u שאומר שזה לא mum, אלא משהו אחר.

בכל אופן, רציתי להתכונן ולשמוע את האלבום החדש שלהם לפני ההופעה ואני לא מצליח למצוא אותו לא בחנויות ולא בביטורנט.

אז היום סוף סוף גררתי את עצמי למרכז העיר ואחרי לא יותר מרבע שעה מצאתי חניה והלכתי לתו השמיני. הולך הולך ברחוב שמאי, ואז פתאום קולט שפספסתי. איך פספסתי? הו לא, חשבתי – פספסתי כי הם בטח נסגרו בגלל המשבר הפיננסי והביטורנט והאנשים המוזרים שחושבים שתקליטים תופסים מקום וצוברים אבק. אני מתקרב אל המקום שבו אמורה להיות החנות וקולט שהדלתות סגורות. קַפּוּט! אך לא: "עברנו לבניין חדש ומרווח יותר ברחוב שמאי 16".

ואכן, בניין חדש יותר במרחק מטרים ספורים מהישן. טיפה מתחבא, אבל מי שצריך, ימצא. ואכן מרווח יותר. הרבה יותר. ואפילו עם פינות ישיבה אלטרנטיביות. בכניסה הייתי המום ושאלתי את העובד הראשון שראיתי איך יכול להיות שהם מתרחבים בתקופה שמכירות התקליטורים יורדות. "לא אצלנו", הוא ענה.

ברוך השם.

לא מצאתי שם את מוּם החדש, אבל קניתי את "קודה" של לד זפלין בעשרים שקל. ובאמת, למה שהמכירות יֵרדו כשזה עולה עשרים שקל.

אחר כך הזמנתי בג'פניקה קומבינציה צמחונית הביתה. בזמן שהמתנתי לה, אחת המלצריות, אולי מנהלת משמרת, התלוננה בפני חברתה שהתקשרו אליה מלשכת דובר ראש העיר ודרשו משלוח דחוף והיא אמרה להם שהיא לא יכולה להביא לה את זה כל כך מהר, גם אם מדובר בראש העיר, כי יש לקוחות לפניו. היא אמרה שאיימו עליה ואמרו לה שהיא "צריכה לדעת את מקומה". תִּמְכוּ, בבקשה, ברשת מסעדות ג'פניקה במאבקה הצודק נגד עיריית ירושלים ולמען שוויון כל הלקוחות. יש להם אחלה קומבינציה צמחונית, באמת. וגם אחלה "חציל יפני", ואם אתם עדיין אוכלים דגים, אז יש להם גם את זה.


הרהור סיכום א': מעניין כמה קוראים באמת יש לי? הרבה בלוגרים מטילים רפש אחד בשני על פרסומות סמויות שהם מקבלים עליהן מאות שקלים בלי לספר. ואני עושה פרסומת חינם לתו השמיני ולג'פניקה.

הרהור סיכום ב': רציתי לדעת איך ג'פניקה כותבים את השם שלהם – עם או בלי א'. אז חיפשתי בגוגל, ומה כתוב? "ג'פניקה – ג'פאניקה, גפניקה, היא רשת מסעדות סושי בר מובילה". בתי עסק כותבים את שמם באתר שלהם בכמה צורות, כמה מהן שגויות, כדי לא להתפספס כשיחפשו אותם. מי שקובע היום איך לכתוב דברים בעברית זה האחים גוגל. ואני.

נ"ב: בסוף הפסקה על המעבר של התו השמיני לרחוב שמאי 16 יש כנראה גרשיים מוזרים. הם לא אמורים להיות מוזרים, אבל כנראה יש בוורדפרס באג שעושה אותם מוזרים. אני בכוונה משאיר את זה ככה, כדי לשלוח לאנשי וורדפרס דיווח באג. אתם שולחים דיווחי באגים למישהו?