אני אעלה בקרוב דיווח מפורט מהנסיעה לצורך לימודי קטלאנית למיורקה, מנורקה, ז'ירונה ואנדורה. הפרטים שלו כנראה לא יעניינו אף אחד, אז אכתוב בנפרד פרט אחד קטן מז'ירונה ומכל השאר תרגישו חופשיים להתעלם.


הלכנו למוזאון הקולנוע בז'ירונה. ביקור די חסר טעם, כי לא ברור איך בדיוק קולנוע קשור לז'ירונה, ולא ממש למדנו שם הרבה שפה, אבל אני תמיד נהנה מללמוד את היסטוריה של תגליות חשובות, ותמיד בוכה כשאני רואה את פועלים יוצאים ממפעל לומייר, אז אני לא מתלונן. כשיצאנו, המתנּו לשאר הקבוצה בחנות המזכרות וכדי להעביר את הזמן המדריך ז'ואן הציג אותנו למוכרת הצעירה. "זו קבוצה של סטודנטים מכל מיני מדינות שבאו לשפר את היכולת שלהם בקטלאנית. הנה בֵּאָטְרִיס מרומניה, שרה מהאי מאן, אמיר מישראל."

"ישראל? אני לא אוהבת יהודים. היהודים המציאו את הבנקים וגרמו לבעיות כלכליות. רוטשילד ורוקפלר, למשל."

כולנו היינו המומים ואחרי כמה שניות צחקקתי ושאלתי אותה מה בדיוק הבעיה עם רוטשילד. "נו, אתה יודע, הוא המציא את הבנקים", היא אמרה, "לא? מזה באו כל הבעיות הכלכליות בעולם."

אני אשלח בהזדמנות מכתב למוזאון הזה, בדרך הישנה ככה, על נייר. אציע להם שיסבירו לה שרוקפלר לא יהודי.

אותי עניינה בעיקר השפה שהאנשים שם מדברים ולא כל כך התוכן של הדברים שהם אומרים או חושבים, אבל איכשהו נראה לי שרובם לא טיפשים כמוה.