נגיד אנחנו במזרח אירופה לפני מאה שנים ותפסו אותנו שוחטים תינוק נוצרי כדי לאפות מצות וכנופיה של גויים שלא לימדו אותם להתחשב בצרכים דתיים של אחרים פורצת לבתים של יהודים, נותנת להם מכות והורסת רכוש. איך קוראים לזה?

אם אמרתם "פוגרום", צדקתם. זו מילה רוסית מהשורש "גְרוֹם" – רעש, הרס ועם התחילית "פו-", שקצת קשה להסביר אותה, אבל בכל אופן פוגרום היא הצורה הנכונה. אבל מסתבר שיש המון אנשים שכותבים את זה אחרת:

  • אני לא מבינה איך מעיזים בכלל להשתמש במילה פרוגרום?!תושבי יצהר החליטו להגן על עצמם! אז למה לא להגיד על רצח ברוך גולדשטיין גם פרוגרום או לינץ'?
  • אם אנחנו מצדיקים פרוגרום בישוב שלם בגלל מחבל אחד (ואני מקווה שאתה לא רואה בישוב שלם אשם רק כי הם ערבים) אז אנחנו כמו הגרועים שבגרועים בשאויבנו
  • ירושלים נראית ממש כמו אחרי פרוגרום
  • פרוגרום, פרוגרום אני אומר לך….. זה היה מבחן קשה!!!!!!!!!!!! שאלות אמריקאיות קשות בטרוף.
  • אחרי תקיפת ברית המועצות הורה ל"עוצבות המבצע" על ביצוע פרוגרומים והוצאות להורג ליהודים

אני אוהב מאוד את העבודה שלי.

במקום "פעמיים כי טוב" של השבוע, נסו למצוא טעויות אחרות חוץ מ"פרוגרום".