אני בדרך כלל ממלא חידונים ומבדקי אישיות בפייסבוק רק אם יש לי עניין מיוחד במבנה הטכני שלהם או אם יש לי הזדמנות ללמוד משהו על הרקע התרבותי של מחבריהם.

למשל, חידון "מה המזל שלכם?"

הפתיל שלי קצר ביותר בכל הנוגע לאסטרולוגיה, אבל תהיתי – למה בעצם לעשות חידון כזה, אם היישום הזה פשוט יכול להציץ בפרופיל ולברר מה המזל שלי לפי תאריך הלידה? אז הצצתי, סימנתי מהר מהר את התשובה הראשונה לכל שאלה, ולמרבה הפלא יצאתי בתולה ולא גדי. כלומר, הם כנראה באמת התייחסו לתשובות. אנשים מתאמצים בשביל דברים הזויים מאוד.

חוץ מזה, לפני עשרה ימים איזו מוכרת תכשיטים זולים ביפו ניחשה את המזל שלי אחרי שהחלפתי אתה משפט וחצי. זה הימור לא רע: ההסתברות היא שעבור אחד מכל שנים עשר אנשים היא תנחש את זה נכון, ורוב האנשים לא יגידו לה שהיא סתם טועה, אלא יפתחו שיחה שבסופה הם אולי יקנו משהו, ולמרות נודניקים שונאי הורוסקופים כמוני כנראה עדיין שווה לה להסתכן.

(מתמטיקאים, תקנו אותי אם טעיתי בהסתברות.)