עכשיו אני כל כך רוצָה לצעוק
שכל העולם יֵדַע.

אתם צריכים לראות את כמות הסטודנטים עם החולצות של התנועה הירוקה-מימד. יותר מכל שאר המפלגות יחד.

ואתם צריכים לראות את הניצוץ בעיניהם, שלא נעלם לרגע. לאנשי מרצ אין את הניצוץ הזה. ולא לאנשי ליכוד או קדימה או אפילו חד"ש.

כן, כן. זה הניצוץ. הניצוץ בעיניו של ד"ר אילון שמיר כשהוא מדבר על חינוך לערכים יהודיים באותה נשימה עם שמירה על ניקיון החופים.

פתאום אתה קל כמו תינוק,
אני קלה כמו נוצה.

ואתם צריכים לראות את הניצוץ בעיניים שלי, שגם הוא לא נעלם לרגע מאז שהפסיקו לרעוד לי הברכיים והחלטתי להצביע "ה". וכשאני רואה את התינוק בפרסומות של התנועה הירוקה, הניצוץ הזה זוהר עוד יותר. כל המפלגות משתמשות בילדים לפרסומות, אבל זאת עושה את השימוש המוצדק ביותר. ועוד אין לי ילד, אבל כשיהיה לי, הוא יוכל כבר בכיתה א' ללמד אותי דברים שאני לא למדתי גם בי"ב, כי הצבעתי "ה" והכנסתי לכנסת את ערן בן ימיני.

ואוכל לנסוע אתו באוטובוס נוח ושקט בכל זמן שיתחשק לי לכל חוף ים או פארק שארצה וליהנות מהשקט והניקיון, כי הצבעתי "ה" והכנסתי לכנסת את פרופ' אלון טל.

וכשהוא יהיה בן שלוש עשרה הוא ממש יבין את מה שהוא קורא בפרשת השבוע, כי בבית ספר הוא ילמד תנ"ך וגם יבין מה מלמדים אותו ולמה – כי הצבעתי "ה" והכנסתי לכנסת את ד"ר אילון שמיר.

וכשאסע אתו לנגב חומוס באבו גוש, הוא יחייך למלצר ויזמין מסבחה בערבית, והמלצר יחייך אליו. כי הצבעתי "ה" והכנסתי לכנסת את הרב מיכאל מלכיאור, שהקים בישראל את האקדמיה ללשון הערבית ואני מאמין שיצליח בסוף להכניס ערבית לתכנית הלימודים של כל בתי הספר ולהגשים את החזון של מאיר אריאל ז"ל.

כי אתך אני הולכת,
לא יודעת לאן.

פשוט זה לא יהיה. כי כולם חושבים על ביבי ועל ציפי. או על שמאל ו"שמאל חדש", בשביל הצחוקים. לא שמאל צריך להיות. זה לא משנה – ימין או שמאל. צריך להיות עם האנשים. המפלגה היחידה שנמצאת עם האנשים היא התנועה הירוקה. הניצוץ בעיניהם של מלכיאור, בן ימיני ושמיר אומר לי – זה מה שאתה רוצה? כשנהיה בכנסת, תוכל לבוא ולדבר אתנו על זה ואנחנו אפילו נקשיב. ואפילו נעשה עם זה משהו.

אלך אתך מכאן,
ועד סוף העולם.

אז נכון, היה לי קצת קשה להחליט שאני רוצה אותם. אבל עכשיו שהחלטתי – קל לי. ואני לא מדמיין איך אוכל להצביע עוד למפלגה שאינה ירוקה.

כי אין דבר יותר חשוב. ואני לא מדבר רק על אוויר, עצים וחופים. זה הירוק ההגון, החרוץ, המישיר מבט, הירוק שחושב על כל מעגל החיים. אני לא יודע כמה אנשים שמו לב למעגל שבסמל התנועה הירוקה. זה מעגל החיים עליו שרו החיות ב"מלך האריות". והוא לא ימין או שמאל – הוא ירוק.

והיא מתגלגלת
כמו רעידת אדמה.

לפני כמה ימים פגשתי באוניברסיטה כומר קתולי אירי ועזרתי לו למצוא משרד של פרופסור שהוא חיפש. זה במקרה היה ראש החוג שלי. בזמן שהלכנו לשם, הוא לימד אותי כמה משפטים באירית – שלום, מה שלומך וכו', ושאל אותי אם אני אדם מאמין. "כמובן", אמרתי לו. אז הוא לימד אותי איזו ברכה אירית, משהו כמו "ברוך השם" בתור תשובה ל"מה שלומך", אבל מה שחשוב זה ה"כמובן".

אני חושב שיהודי שאומר שהוא אתאיסט, משקר. ג'קי לוי אומר: "זה לא טרנד. בעצם זה אותו דבר – החברתי, האקולוגי והיהודי."

"יהודי" כבר הרבה שנים זה שבת, כשרות והתנחלויות. כתום ושחור. כשרות לא מעניינת אותי, כי אני צמחוני. את השבת אני שומר בדרכי שלי. את השחור אני מכבד, ולא למרות אלא דווקא בגלל זה שאני גר בירושלים. ואת הכתום אני לא סתם מכבד, אלא גם אוהב. אבל נפל לי האסימון שאף על פי שההתנחלויות חשובות, חשובות מאוד לאנושות ולא רק לחיזוק הציונות, לא ייתכן שיהדות זה רק התנחלויות. זה חינוך, תרבות, היסטוריה, לשון, ערכים של נתינה וכבוד וצניעות ותקווה. לא ייתכן שהכתום והשחור ימחקו אותם. אז אצביע "ה".

אני מצטער, אורי אורבך. באמת מצטער. אבל הרי פעם מימד התפצלה ממפדל, אז אולי עוד תחזרו? זה ילך ביחד יפה – ב"ה.

פתאום נדלק האור שבעיניים,
פתאום נסגר הבור שבנשמה.

אחריות לאומית, כלכלה חזקה, מה שטוב למדינה, ברגע האמת ברק סחבק, הימין מבין ערבית והשמאל לא מתפשרים. זה הבור. אתם שומעים אותו דבר שישים שנה ונופלים בבור הזה הלאה והלאה.

תדליקו את האור בעיניים. תסגרו את הבור בנשמה שלכם, שהולך ומעמיק בכל פעם שאתם שומעים על מרכז הליכוד או על ועידת העבודה. אני צריך לומר לכם שנמאס לכם מזה?

כן, כן, זה הניצוץ,
רק אהבה יכולה.

רק אהבה. לכו להצביע, תצביעו למען האהבה, אהבה לילדים שלכם ולארץ שלכם. תצביעו לניצוץ שבעיניים שכבה. תצביעו "ה" – התנועה הירוקה-מימד.


אפשר לשמוע את השיר המקורי ביוטיוב: שרון רוטר – הניצוץ. תודה רבה לברי סחרוף, שרון רוטר, קרני פוסטל ועודד פרח.