דרור עזרא, שחושב שהעלייה לישראל היא בעיית סביבתית ודמוגרפית, ושרץ לכנסת כמועמד מס' 2 ברשימת "מפלגת הירוקים", מתלונן בבלוג שלו, שידיעות אחרונות שאלו אותם על עמדותיהם בנושא טכנולוגיה לקראת הבחירות. ואף שלחו להם ראשי פרקים. והתלונה של עזרא היא שידיעות נתנו בכוונה יתרון ל"התנועה הירוקה-מימד" בכתבה שהתפרסמה.

אף על פי שאני מצהיר שאני אצביע לתנועה הירוקה-מימד ולא מסתיר את סלידתי מסעיף מסוים במצע "הירוקים", גם לי התעורר חשד מסוים שניתן יתרון מסוים לתי"מ. העניין הוא שהמצע הטכנולוגי של תי"מ נכתב בשיתוף יהונתן קלינגר, ובהכנת הכתבה ב-ynet על המצעים הטכנולוגיים השתתפה אדר שלו, ובין קלינגר לשלו יש, למיטב ידיעתי, איזה שהוא קשר של היכרות.

אז למה אני לא רואה בזה טעם לפגם וממשיך לתמוך בתי"מ? בגלל אותם ראשי הפרקים. ידיעות אחרונות שאלו את המפלגות שאלה ברורה ונתנו להם רמזים עבים מהי תשובה טובה. עזרא מתלונן:

שימו לב, "שהשאלון" הוא שורה של כותרות, ומכילה אף מושג שכמעט ולא עושים בו שימוש "נייטרליות הרשת".

(אגב, צ"ל "ניטרליות" וכך כתוב – כהלכה! – באתר התי"מ. אבל ניחא.)

וזה מה שכתבתי לעזרא בתגובה אצלו בבלוג:

אני לא יודע על מה אתה מתלונן. ניתן לכם סיכוי הוגן למדי. במושגים של אוניברסיטה – בחינת בית עם חומר פתוח.

אם הייתם רצים לוויקיפדיה ובודקים תיק תק, הייתם מוצאים שניטרליות רשת זה לא "מושג שכמעט ולא עושים בו שימוש", אלא הנושא החשוב ביותר בדיון על מהות האינטרנט – האם זו רשת בינלאומית שוויונית, או רשת שמדינות מסוימות וחברות מסחריות מסוימות יכולות לשלוט בה. והייתם אולי גם מנסחים תשובה בהתאם.

אבל לא, אתם ישרים – פשוט הודיתם שבאמת אין לכם מושג בטכנולוגיה.

שלחתי את התגובה הזאת בשמונה ורבע ונכון לרגע זה היא עוד לא מופיעה באתר ואני בספק שתופיע, אבל שמח מאוד לגלות שאני טועה.

ועוד משהו: הפרק הטכנולוגי המופלא במצע של תי"מ, כמו כל שאר המצע, מפורסם בתנאי הרישיון החופשי CC-BY-SA, כלומר כל מפלגה יכולה לאמץ אותו לעצמה כלשונו. אשמח, למשל, אם ברגע זה ממש הירוקים ומפד"ל וליכוד וקדימה ועבודה וישראל ביתנו ומרצ ורע"מ והמפלגה לזכויות הגבר יאמצו אותו, שהרי לא מדובר בעניין של דת או שטחים ויישום ההצעות שבו ייטיב עם האזרחים, ישפר את התחרותיות בתעשיית התכנה, ויחסוך המון כסף (תתקשה לאמץ מצע כזה מפלגה שמקבלת תרומות נדיבות ממיקרוסופט או מהד ארצי, אבל זו כבר בעיה אחרת.)