בעזרת כמה מכתבים בדוא"ל וכמה רשומות בבלוג הצלחתי לשנות מצע של מפלגה בישראל – מפלגת הירוקים הוציאה ממצעה את הסעיף שאומר שצריך "[לבטל] סיבסודים מיושנים ותמריצים לעידוד […] הגירה" – מה שנקרא בעברית סל הקליטה לעידוד עלייה.

בנושא הזה התכתבתי בעיקר עם הדס שכנאי, שהייתה מספר שתיים של הירוקים אחרי פאר ויסנר. ונראה שהצלחתי לשכנע אותה. ובכן, לקראת הבחירות לכנסת היה איזה ריב שם במפלגת הירוקים של ויסנר, ושכנאי כנראה פרשה. ועם או בלי קשר לזה, סעיף הדמוגרפיה חזר לככב במצע, והחזיר את מפלגת הירוקים לעמדת המפלגה הכי אנטי-ציונית שרצה בבחירות האלה.

התכתבתי עם עוד כמה אנשי מפלגת הירוקים בנושא הזה – ויסנר עצמו, אבי בינמו מנשר, יונתן אייקנבאום מירושלים ודרור עזרא מהרצליה. ויסנר גמגם משהו לא קשור בפורום ב-ynet. בינמו הביע התנגדות לסעיף, אבל הוא קשור רק בעקיפין למפלגת הירוקים הארצית. אייקנבאום לא כל כך יודע לכתוב עברית ולכן לא הבנתי מה הוא רצה לומר על זה (לא הבנתי אפילו איך הוא כותב את שמו). עזרא, שהיום הוא מספר שתיים של המפלגה ושיודע לכתוב עברית טיפה יותר טוב, ענה לי:

"מישהו נתן לך בית אבל אומר לך שכל מי שבא ומבקש לגור בו אתה מחיוב לדאוג לו לכל צריכיו.
באיש הראשון והשני אתה מסתדר, אבל מה קורה באיש העשרי?".

אז האמת היא שקודם כל גם כאן קצת קשה להבין מה כתוב פה מרוב שגיאות כתיב ופיסוק, אבל אני מבין שאני האיש הראשון, אבל המשפחה שלי במוסקווה זה האיש העש[י]רי. אז זהו שלא. זו לא "סיסמה נבובה", כמו שאומר עזרא, זו המשפחה שלי. יש לה זכות להגיע לכאן לפי חוק השבות. ואני לא מהגר, אלא עולה. מפלגה שחושבת אחרת – בלי להתנצל אפילו – היא מפלגה אנטי-ציונית קיצונית שחותרת תחת קיום המדינה ועל כן אני ממליץ לכולם לא להצביע למפלגת הירוקים.

(בנוגע להערות שלי על יכולות הכתיבה בעברית של אנשים שונים ממפלגת הירוקים: גם אני טועה לעתים קרובות כשאני כותב, אבל כשמעירים לי על זה, אני משתדל לתקן. ואני סתם בלוגר שכותב על דעת עצמי – אתם אומרים לייצג מפלגה, אז אפשר היה לצפות שתדעו לכתוב לפחות. למען ההגינות, אם אתם רוצים לתקן ולהבהיר דברים שכתבתם, פנו אליי.)