זה חוק: בכל מערכת בחירות יש חבר כנסת ממפלגה קיימת שמקים מפלגה משלו, רץ בנפרד, ולא עובר את אחוז החסימה. מימין ומשמאל: יצחק מודעי, צ'רלי ביטון, רפאל איתן, יוסף בא גד, דוד מגן, האשם מחאמיד, אלכסנדר צינקר, ורבים אחרים.

והם אומרים: המפלגה בגדה בבוחרים. אנחנו לא ניכשל כמו הקודמים. מובטחים לנו 7-8 מנדטים. ועוד כהנה וכהנה.

הפעם זה אפרים סנה. ולמפלגה שלו קוראים ישראל חזקה. ובמצע של ישראל חזקה יש סעיף:

"לא יישארו בתחומי המדינה הפלשתינאית התנחלויות, אלא אם יוסכם אחרת."

עכשיו תגידו לי: צריך להיות בלשן כדי להבין מה הבעיה הסעיף הזה? יוסכם? סליחה? שימוש בסביל במצע של מפלגה? מה זאת אומרת יוסכם? יוסכם על ידי מי? לא קוראים למפלגה שלכם "ישראל חזקה" – וחזקה זה אומר שהיא מחליטה בעצמה ולא מחכה שמישהו אחר יסכים? למה שאני ארצה להצביע לכם? תגידו מי זה שיסכים שההתנחלויות יישארו, ואני אצביע לו וזהו.

אמרתי את זה לנציגה של המפלגה שעשתה תעמולה באוניברסיטה. היא הבטיחה לשנות את זה. עוד לא שינתה. גם לא נראה לי שתשנה. למי בעצם אכפת.


עריכה דיגיטלית: שכחתי לרשום ששאלתי אותה גם את השאלה הזהה שלי – מה היא הייתה משנה בתכנית הלימודים בבתי ספר. בתחילה היא אמרה לי – כמו שציפיתי – שצריך להשקיע בערכים וכשהסברתי לה שאני מעוניין בתשובה הרבה יותר נקודתית, היא אמרה לי משהו מגומגם על ספרות וכמו ירון ידען המליצה לי להצטרף למפלגה ולהשפיע על זה. לא, תודה.