ח"כ יואל חסון כותב מכתב לבכיר מפלגת קדימה מאיר ניצן:

"קדימה עומדת בפני צומת דרכים", כתב חסון במכתב לניצן. "הבחירות הפנימיות הראשונות בתולדות המפלגה עשויות להיות גורליות יותר מאי-פעם."


איש אחד בא לבית מלאכה לארונות קבורה ומזמין ארון קבורה עגול. "אבל למה?" – שואל אותו בעל הבית, – "בדרך כלל עושים ארונות קבורה מרובעים." האיש אומר שזה מה שהוא רוצה, משלם מקדמה והולך.

למחרת הוא מגיע שוב ומבקש ארון קבורה משולש. "אבל למה?" – שואל אותו בעל הבית, – "לא מספיק מוזר לך עגול, עכשיו אתה רוצה משולש?" האיש אומר שזה מה שהוא רוצה, משלם מקדמה והולך.

למחרת הוא מגיע שוב ומבקש ארון קבורה מעוין. "תגיד לי," – שואל אותו בעל הבית, – "אתה אידיוט?"

— "כן, למה?"


יואל חסון, הייתי יכול לומר לך שאתה אידיוט. רציתי לומר לך את זה בתחילת שנת 2006, כשהגעת לפני הבחירות לאוניברסיטה העברית להטיף לסטודנטים חסרי עניין למה כדאי להם להצביע קדימה. כשניסית להסביר לי שבקדימה יש את ה"נבחרת" הכי מצוינת – למשל אתה ורוחמה אברהם, שניסית לרמות אותי ולשכנע אותי שהיא עשתה בחיים משהו חוץ מלהיות הפקידה של ביבי. ובעיקר כשהתפלאת כשהודעתי לך שלא הייתה לי ולא תהיה לי שום כוונה להצביע ל"מפלגה" שלך ושאלת "אז למה אפשר להצביע?" אמרתי לך "האיחוד הלאומי" והתפלצת מגועל ומזלזול. כך מתנהג פוליטיקאי שהוא אידיוט.

אבל הבעיה היא שאני האידיוט האמתי, כי אני משלם לך משכורת.