בבחירות האחרונות לכנסת מפלגת הירוקים בראשות פאר ויסנר והדס שכנאי הייתה המפלגה שקיבלה הכי הרבה קולות מתוך אלה שלא עברו את אחוז החסימה. מדובר, לשם הבהרה, לא במפלגת עלה ירוק שתומכת בהיתר לשימוש בסמים קלים, אלא במפלגת הירוקים שעוסקת באיכות הסביבה.

אז זהו, שלא רק.

עמוק עמוק בתוך המצע שלהם חבוי סעיף דמוגרפיה שאומר:

"הירוקים סבורים כי יש לפעול למיתון קצב הריבוי של אוכלוסין בישראל, על-ידי ביטול סיבסודים מיושנים ותמריצים לעידוד ילודה והגירה."

למיטב הבנתי "סיבסוד מיושן ותמריץ ולעידוד הגירה" נקרא בעברית שאנשים אמתיים מדברים בה "סל קליטה". ומפלגת הירוקים, שבבחירות הקרובות אולי תיכנס לכנסת, רוצה לבטל אותו.

ניסיתי לקבל על כך תגובה מהדס שכנאי, מספר שתיים במפלגה, שמשום מה שולחת לי כל כמה זמן עדכונים על פעילותה. הדס מגיבה מהר מאד אם שואלים אותה על אזורי תעשייה מזהמים, הזרמת חרא לים או פיתוח בר קיימא, אבל מהשאלה הזאת היא התעלמה. פעמיים.

פגשתי את הדס פעם באוניברסיטה לפני בחירות 2006. היא ורון לוונטל משינוי עמדו גלמודים בדוכנים שלהם בזמן שכל הסטודנטים התגודדו סביב הדוכנים של קדימה ועלה ירוק. שאלתי אותה למה הם לא מתאחדים עם עלה ירוק כדי להיכנס לכנסת והיא ניסתה לענות לי משהו, אבל התקשתה להוציא מהפה משהו רהוט, כי זה עצבן אותה נורא.

אבל בנושא סעיף הדמוגרפיה במצע?

היא פשוט שותקת. כי הרי זה אומר שמפלגת הירוקים הייתה מעדיפה שאמיר אהרוני לא יחיה בארץ. וגם לא מיכאל קלגנוב, נטשה מוזגוביה, אבטה בריהון ואלכסנדר קוסטיוק.

ואתם יודעים מה – זה בסדר. שיזרקו את הציונות לפח. מותר להם. אני באמת שמח שאני גר במדינה חופשית שבה מותר לזרוק לפח את הרעיון היסודי שעליו המדינה הוקמה.

אבל לי מותר לומר משהו בקשר לזה. כי זכותם של בוחרים בארץ לדעת עבור מי הם מצביעים. עוד יותר מזה – אם יש בארץ עוד הרבה אנשים שהיו מעדיפים שלא תהיה עלייה לישראל, אז שיידעו גם הם שיש מפלגה שהם יכולים להצביע לה. שתהיה דמוקרטיה ייצוגית אמתית.

אנא מכם, כל מי שקורא את זה – זכרו וספרו לחברים שמפלגת הירוקים זה לא רק התנגדות לעיר הבה"דים ברמת חובב והצלת חוף פלמחים. זו גם התנגדות לעלייה לישראל. תיזכרו בזה כשמישהו אומר: "כל המפלגות חרא, אבל צריך להצביע למשהו, אז בפעם הקודמת הצבעתי גמלאים והפעם אני מצביע ירוקים, כי אני בעד איכות הסביבה." שאלו אותו מה דעתו על עלייה לישראל וספרו לו מה דעתה של מפלגת הירוקים בנושא. לא צריך לשכנע, רק שיידע.


אחרי שכתבתי את כל זה אני חייב לציין שיכול להיות שאני בכלל לא מבין משהו נכון. אבל, כאמור, לא הצלחתי לקבל תגובה לא מהדס שכנאי ולא מהצינורות שרשומים בדף יצירת קשר. אשמח לקבל תגובה כזאת.