אני רוצה לקנות חולצה של פיירפוקס. ככה זה – אני מעריץ של תוכנה חופשית. יש לי חולצות של ביטורנט ושל גנו ושל EFF, אז אני רוצה גם פיירפוקס.

הבעיה היא שהחנות של מוזילה גובה משום־מה מחירים לא שפויים על משלוח לישראל – 80 ₪ על חולצה.

אז ניסיתי להשתמש בשירות מסטופ, שיוצר לי כתובת כאילו בארצות הברית, שאם נותנים אותה לחנויות בחו"ל בתור הכתובת למשלוח, אפשר במקרים מסויימים לחסוך במשלוח. הדר כבר השתמשה בו כדי לקנות ספרים קשים להשגה בפיזיקה והייתה די מרוצה.

רק שמסתבר שאי־אפשר לפתוח חשבון באתר מסטופ בעזרת דפדפן פיירפוקס, כי האתר משתמש ב־VBScript, שעובד רק באינטרנט אקספלורר. כבר שנים שלא ראיתי VBScript, שאפילו מיקרוסופט עצמה לא משתמשת בו. אגב, ייאמר לזכות מיקרוסופט, שכל האתרים שלה עובדים בפיירפוקס לא פחות טוב מבאינטרנט אקספלורר.

אז אני נאלץ לא להשתמש בשירות הזה ולוותר לעת עתה על חולצה של פיירפוקס. מגיע לאתר הזה שאני אחרים אותו בכל מקרה, ובמיוחד במקרה כזה. להשתמש במיקרוסופט אינטרנט אקספלורר כדי להזמין חולצה של פיירפוקס זו צביעות לשמה.

אחר־כך גם בדקתי מי בנה את האתר, ומצאתי שזו חברת NIA הידועה גם בשמות Netwise וגם Addwise. לא הופתעתי לגלות שאותה חברה בנתה גם את האתר של אורנג' שאני לא יכול להשתמש בו כדי לשלוח SMS ואת האתר של ממשלת ישראל, שאני לא יכול להשתמש בו כדי להאריך דרכון. (אבל מה – תשלום קנסות למשטרה עובד מצוין.)

אז אמרתי – אולי אלך לעבוד בחברה הזו? אחדור לעורף האויב ואתקן את העולם מבפנים?

אז זהו, שאי אפשר להגיע באתר שלהם לחלק של משלוח קורות חיים.

ממזרים – והם מקבלים את הכסף שלי דרך מס הכנסה. זה כמו שמשרד התחבורה היה בונה כבישים שיכולות לנסוע בו רק מזדות.